Adventure

Hej!!!
ÄNTLIGEN HEMMA FRÅN PHU KRADUNG!!! ska berätta om vårat adventure ;)
först åkte vi med bilden till Loei och stannade där 1natt, sen på morgonen fortsatte vi till Phu Kradung, en nationalpark, där startade vi klockan kvart över tio, vi började våran klättring uppåt. vägen upp till den första stationen (det var stationer nästan hela vägen upp till toppen) var så jobbig! jättevarmt och högt var det. Väl framme på den första stationen så var vi genomsvettiga och vi satte oss ner och drack vatten och åt nötter, jag fick någon äcklig dricka som gjorde mig piggare, den smakade som svett, alltså salt, inte gott... sen fortsatte vi upp...det tog oss 5timmar att komma till toppen (med pauser och väntan på att regn skulle sluta) berget var 9.2kilometer upp till toppen men det kändes som mycket mer! väl uppe stog det Congratulation to Phu Kradung conqueror, kul :) sen gick vi 3kilometer till vårat hus, sen kvällsmat, och vi såg hjortar och mamma och jag tror vi såg en varg. vi cyklade också till en klippa som hade väldigt fin utsikt och fin solnedgång. dagen efter gick vi samma väg ner och det gjorde SÅ HIMLA ONT I LÅREN att gå ner! men väl nere åt vi och jag köpte en present till Signe ;) hihi. Och sen åkte vi hem.

Nu måste jag äta, köttbullar med potatis från Swedish Pizza house :)


 huset vi bodde i när vi kom upp
blommor

hjort

 kille som bar upp saker för berget.
dricka!
ödla
 uppe!
fin solnedgång.



bilderna blev jättestora, men orkar inte fixa till dom.


Amanda

Kommentarer
Postat av: signe

gud vaa roligt det ser ut!! jag vill!

2010-04-10 @ 11:13:04
URL: http://sodeflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0